Pomoc wolontariuszy w organizacji
II Skierniewickiego Biegu im. Edmunda Jaworskiego
-Do biegu, gotowi, start! Nasze wsparcie na wagę olimpijskiego złota;)
Od kulis
02.08
/08.08/ 28.08.2017r. Ewa i Wiktoria wzięły udział w spotkaniach
zorganizowanych w Urzędzie Miasta na ul. Senatorskiej 12 w sali
konferencyjnej, odbywających
się z udziałem zastępcy Prezydenta Skierniewic Panem Jarosławem
Chęcielewskim. Dotyczyły zaproszenia do współpracy służb mundurowych tj.
Policji, Straży Miejskiej, Strażaków, Związku Strzeleckiego jak i
organizacji pozarządowych [, czyli również nas ✌ ] w celu zabezpieczenia
trasy jak też zaangażowania w postaci innej pomocy m.in. w biurze
zawodów, przy rozdawaniu wody, ulotek i gadżetów oraz medali,
wskazywaniu miejsca startu i mety biegaczom podczas II Skierniewickiego
biegu im. Edmunda Jaworskiego organizowanego przez firmę Dem'a.
Po pierwszym spotkaniu skompletowano imienną listę chętnych do pomocy - 11 pełnoletnich wolontariuszy oraz 14 niepełnoletnich .
Na
drugim spotkaniu przedstawiono nam zakres zadań dla nas m.in.
przygotowanie biura zawodów, pakowanie pakietów startowych, wydawanie
pakietów startowych dla biegaczy, obsługa depozytu, a wszystko to pod
przewodnictwem kierownika biura zawodów. Biuro zawodów dla uczestników
biegu miało działać już 02.09 w zmianach od 10:00 - 15:00 i 15:00 -
20:00, a także w dniu biegu 03.09 w godzinach 6:30 - 12:30 biuro zawodów
i 6:30 - 14:30 depozyt.
Na trzecim spotkaniu zarządzono odprawę dla wolontariuszy w dniu 01.09.2017r. o godzinie 17:00
(w Urzędzie Miasta na ul. Senatorskiej 12, w sali konferencyjnej tj. po schodach na pierwszym piętrze drzwi po prawo).
Od
dnia 29.08 wolontariusze CW pomagali też przy rozwieszaniu plakatów
informujących mieszkańców o zamknięciu konkretnych ulic na czas biegu
03.09.2017r.
 |
Taśma i nożyczki w dłoń. PS. Uwaga na palce. |
 |
W zasięgu wzroku plakat przyklejać należy... |
Na odprawie 01.09.2017r. o godzinie 17:00 prowadzonej
przez Krzysztofa Milewskiego koordynatora biegu poinformowano
wszystkich wolontariuszy o zorganizowaniu i działaniu biura zawodów
02.09 w zmianach 10:00-15:00 15:00-20:00. Wolontariusze mieli się zająć: obsługą biegaczy, wydawaniem pakietów startowych.
03.09 biuro zawodów miało działać od 6:30 -9:30, a od 6:30 -15:00 depozyt.
W tym dniu wolontariusze mieli się zająć ponownie obsługą biegaczy,
wydawaniem pakietów startowych oraz depozytem rzeczy biegaczy.Wszystkie
działania miały odbywać się według poleceń koordynatorów biura zawodów
oraz ludzi odpowiedzialnych za dane strefy podczas imprezy.
Jak powiedziano wolontariusze mieli otrzymać(i otrzymali) :
- identyfikator (należało wpisać na nim swoje imię; umieszczono na nim numery telefonu: czerwony numer alarmowy,
koordynatora biegu, ludzi od zabezpieczenia trasy. W przypadku konieczność
ich użycia np. ktoś potrzebuje pomocy medycznej; ktoś ma pytania w sprawie biegu itp.
),
- koszulki (z napisem wolontariusz),
- smycz wraz z identyfikatorem,
- darmowe talony na jedzenie,
Podczas biegu 03.09 natomiast miały działać strefy:
-> na ul. Senatorska 12 należało udać się po odbiór identyfikatorów i koszulek itd.
Wolontariusze mieli być odpowiedzialni za: zabezpieczenie startu, ustawienie zawodników, zmiany startu na metę i punkt
wydawania wody.
Najważniejszymi zadaniami dla wolontariuszy miały być:
1. Podawanie wody każdemu uczestnikowi ta inicjatywa miała być po stronie wolontariusza.
2. Rozdawanie medali, rozdawanie ich wraz z gośćmi "vip-ami" za pierwsze
miejsca oraz rozdawanie samodzielnie każdemu uczestnikowi który
przekroczy linię mety.
- Po 11:30 miały się odbyć biegi dla dzieci:
Wolontariusze mieli pomóc przy ustawieniu dzieci na starcie, puszczanie biegu, rozdanie wody i upominków.
Wolontariusze mieli pomagać rozdawać medale, puchary i nagród rzeczowych.
Zamknięcie miało się odbyć około 16:00 (sprzątanie danych stref przez osoby
odpowiedzialne za nie np. Strefa Start-meta sprzątanie banerów).
Cała
odprawa trwała do około 18:15 następnie na nowo sporządzono imienne
listy i obecni na odprawie wolontariusze znowu mogli się na nich zapisać
się do konkretnych zadań i na konkretne dni oraz w razie potrzeby
zmienić wcześniejsze ustalenia. Następnie pomagaliśmy jeszcze przy
pakowaniu jabłek w pudełka które były rozdawane uczestnikom w biurze
zawodów przy odbiorze pakietów startowych.
W praktyce, czyli jak to wyglądało na żywo
 |
Ujęcie drugie👏 |
 |
Zdjęcie na pamiątkę musi być👌 |
03.09.2017r. praca w biurze zawodów rozpoczęła się od godziny 7:00. Zadania wolontariuszy zostały podzielone: jedni
wydawali pakiety biegaczom, inni zajęli się biegiem dla dzieci, następni
zachęcali
biegaczy do wpisywania się na koszulki biegowe (na licytacje), z której
pieniążki zostaną przeznaczone na leczenie małego Frania.
Najwięcej
uczestników pojawiło się o godz. 9:00 ponieważ 30 min później była rozgrzewka.
O 10:00 z Rynku Głównego wystartował bieg.
Następnie
większość wolontariuszy przeniosło się na właśnie Rynek
gdzie pomagali przy rożnych strefach m.in przy strefie grilla (każdy
wolontariusz dostał również talon żywnościowy i mógł zjeść pyszny,
regenerujący posiłek.)
 |
"Wolontariusz musi kiedyś naładować swój akumulator paliwem." Mniam. |
Były również inne strefy, w których wolontariusze brali udział.
To zdjęcie pochodzi ze źródła facebook - Skierniewicki Bieg im. Edmunda Jaworskiego :
30 min po starcie
na metę wbiegli pierwsi zawodnicy, którym wolontariusze dawali wodę oraz były wręczane medale przez władze miasta oraz inne ważne osoby.
Następnie odbyły się 2 tury biegów dla
dzieci.
Dużo później odbył się pokaz walki, gala bokserska, na końcu
doszło do ogłoszenia wyników i wręczenia nagród.
Zostaliśmy zauważeni
12.09.2017r. o godzinie 15:00 w Ratuszu odbyło się spotkanie na którym podsumowano bieg z zastępcą prezydenta miasta Panem
Jarosławem Chęcielewskim który podziękował za zaangażowanie
wolontariuszy i podkreślił również iż bez ich pomocy II Skierniewicki
Bieg im. Edmunda Jaworskiego nie odniósł by takiego sukcesu.
Zasygnalizował również iż ma nadzieje na dalsze tak liczne
zainteresowanie jak i zaangażowanie w pomoc również przy kolejnych
edycjach Skierniewickiego Biegu im. Edmunda Jaworskiego.
DZIĘKUJEMY ZA WASZĄ AKTYWNOŚĆ😘
Wiktoria, Ewa, Adam :)
oraz wielkie podziękowania za zdjęcia dla: Kamili, Oli, Adama i Asi. 💓